Bij reprografische of digitale bedrijven gaat het voornamelijk om snelheid. Veel kleine orders met een lage orderwaarde die snel geproduceerd moeten worden. Het gemak waarmee je dit soort orders invoert staat daarbij voorop. We hebben hiervoor samen met een aantal klanten een gespecialiseerde oplossing voor gemaakt. In één overzichtelijk scherm stel je snel je product samen met alle afwerkingen en nabewerkingen die nodig zijn. Meerdere oplages of meerdere onderdelen van dat product geef in hetzelfde scherm in. 

Zodra je klaar bent met je invoer maken we meteen een XML met deze gegevens voor de koppeling met je workflow. Lekker gemakkelijk en lekker snel, precies wat je nodig hebt. We komen het je graag een keer laten zien. 

Volledige automatisering

Met automatiseren ben je eigenlijk nooit klaar. De markt verandert en dwingt je als productiebedrijf om mee te veranderen. De afgelopen jaren hebben we in de grafische industrie een aantal veranderingen gezien. Veel kleinere grafische bedrijven hebben hun productiemiddelen de deur uitgedaan en hebben de rol van drukwerkintermediair opgepakt. De kleine digitale orders maken ze nog zelf en de grote klussen worden slim ingekocht. Hiervoor hebben we een aparte intermediairmodule ontwikkeld om dit gestroomlijnd en overzichtelijk te kunnen doen.

Ook zijn de productiemiddelen alleen maar slimmer en sneller geworden. Dit zorgt voor een aantal verschuivingen en niet alleen op de werkvloer. Waar je voorheen voornamelijk handen en ogen nodig had om je orders door de tent te krijgen zien we tegenwoordig veel slimme workflows draaien. Omdat de aantallen orders omhoog zijn gegaan maar de oplages van de orders gedaald moet je de orders wel geautomatiseerd binnen halen en door je bedrijf routen. Via diverse kanalen een XML importeren, pre flight check en impositie bepalen, hiermee een order genereren, deze in de planning zetten, tegelijkertijd voorraad reserveren en continu de klant informeren. Dus niet alleen in de productie maar ook in de communicatie met je klant is veel aan het veranderen. We hebben bij een aantal klanten dit soort geautomatiseerde workflows draaien en vertellen je er graag meer over.

Bij veel van onze sign klanten kwam een andere vraag naar voren. Omdat zij veel onderweg en op locatie hun klussen uitvoeren was er de wens om via een app de medewerkers te kunnen informeren over het hoe en wanneer ze hun klussen moeten uitvoeren. Daarnaast was er de wens om uren en voortgang vanuit de app rechtstreeks in onze ERP te kunnen boeken. Oh ja, en ook nog foto’s uploaden die dan rechtstreeks in de juiste orderwerkmap komen. Met onze ProdistERP Mobile App hebben we al deze wensen mogelijk gemaakt en nog veel meer. Alle klantgegevens, offertes, orders, facturen de bezoeken, geboekte uren zijn ook zichtbaar in de app.  En uiteraard per persoon volledig te autoriseren zodat iedereen de juiste gegevens ziet. 

Een volledig automatiseringspakket staat er als kop en dat hebben we ook. Wat voor automatiseringsvraag je ook hebt en welk product je ook maakt, wij hebben er een oplossing voor. Soms alleen en soms in combinatie met software van onze partners, de oplossing gaan we samen met je vinden. En als je nu denkt, laat maar eens zien dan. We komen graag bij je langs en tonen je onze mogelijkheden.

Een schaalbaar pakket

“De implementatie was een fluitje van een cent”

Een goede voorbereiding is het halve werk en dat is met de implementatie van een ERP zeker zo. Er wordt samen met de klant een implementatieplanning gemaakt per onderdeel en vaak per module. Ter voorbereiding sturen we een document waarin staat welke gegevens er nodig zijn om te starten met de inrichting van de software. Daarnaast bespreken we welke persoon binnen de organisatie verantwoordelijk is voor de inrichting van de calculatie en de andere aangeschafte modules. Met deze gegevens maken we dan een implementatieplanning op maat. Zo weten alle betrokkenen precies waar ze aan toe zij en wanneer ze benodigd zijn tijdens het traject. Ook gebruiken we de projectmanagement tool van Monday om het hele proces continu te monitoren. Zo hebben alle betrokkenen real time inzicht in de voortgang van de implementatie en weten we precies in welke fase we zitten.
  • We starten met het invullen van het voorbereidingsdocument
  • We maken samen de implementatieplanning op maat
  • We richten de software samen met jullie specialist per onderdeel in
  • We verzorgen de inrichting en opleiding bij jou op locatie
  • Na de training maken we de uitgaande documenten op maat

Klantverhalen

Wihabo

"Wij zijn nooit klaar met automatiseren"

Menig chocoladeliefhebber zal watertandend door drukkerij Wihabo in Geffen lopen. Dit is de plek waar honderden gepersonaliseerde verpakkingen van Tony’s Chocolonely gedrukt, gevouwen en om de chocolade gewikkeld worden. Tony’s Chocolonely groeide van een kleine klant met vijf gepersonaliseerde wikkels per week uit naar de grootste klant van Wihabo, met zo’n 20.000 wikkels per maand. Het leuke is: de software van Prodist ERP stelt Wihabo in staat om deze groei bij te benen.

DataB Mailservice

"Van stempas tot bromfietspolis: Data B. Mailservice regelt het!"

Je hebt ‘m onlangs in de bus gehad: jouw stempas. Je naam staat erop, evenals je geboortedatum en je adres. Ook staat vermeld waar het voor jou dichtstbijzijnde stembureau is. Best knap dat die gegevens allemaal kloppen, als je bedenkt dat er ruim 12,5 miljoen stemgerechtigden zijn. Heb je je wel eens afgevraagd wie deze stempassen ontwerpt? En… wie ze drukt, in een enveloppe stopt en verstuurd? Een partij die een aanzienlijk deel van de totstandkoming van de stempassen verzorgd is Data B. Mailservice uit Leek.