Bedrijfssoftware voor Watersportbedrijven

Bij veel jachtwerven en botenbouwers is het erg lastig om continu inzicht te krijgen en te houden tijdens het bouwproces. Zeker als het een langere bouwperiode betreft met veel te besteden uren en verschillende momenten waarop de materialen nodig zijn. Om ervoor te zorgen dat er een goede bewaking is van de al bestede uren en materialen is real time communicatie met de productie eigenlijk onmisbaar.

Een voorbeeld van hoe het gaat bij veel bedrijven:
Er wordt een calculatie in Excel gemaakt en daarna zijn er behoorlijk wat handmatige handelingen nodig om alle vervolgstappen goed te organiseren. Een goed onderbouwde offerte naar de klant kost vaak erg veel tijd. Daarnaast moet er just in time materiaal voor de bouw ingekocht worden en moeten er op afdelingsniveau uren ingepland worden. Dit gebeurt vaak handmatig in een boekhoudpakket en voor de urenplanning is een overzicht in Excel.

Inhuur van arbeid moet allemaal handmatig bijgehouden worden en de urenverantwoording hiervan gebeurt veel met urenbriefjes. En de voortgang van de bouw met de al bestede uren en materialen kost veel tijd omdat dit iedere keer handmatig bijgewerkt wordt. Al met al een tijdrovende klus met veel kans op invoerfouten.

ProdistERP is hét ERP systeem voor jachtwerven en jachtbouwers in Nederland.

Met ProdistERP maak je snel en gemakkelijk een goede calculatie en de software ondersteunt je bij het realiseren van een grote efficiencyslag in de productie. Niet alleen de software is aangepast aan jullie specifieke bedrijfswensen, ook onze consultants hebben gedegen kennis en ervaring opgedaan binnen jullie industrie.
Een voorbeeld van het calculeren van een schip in ProdistERP

De berekening die we voor jullie bedrijf kunnen inrichten, kan er als onderstaand voorbeeld uitzien:

We geven in de calculatie aan per afdeling aan welke materialen er nodig zijn en hoeveel uren we denken nodig te hebben om het in te bouwen. Al de uitkosten worden verzameld op het getoonde basisblad. Vanuit dit basisblad kunnen we meteen naar onderliggende bladen voor inzicht in de berekening en zijn de benodigde materialen of uren ook beschikbaar. Daarmee berekenen we meteen de totale hoeveelheid benodigde materialen en kunnen deze ook vanuit de order just in time bij de leveranciers worden besteld.

Daarnaast gebruiken we de benodigde uren en bedenken daarmee meteen langs welke afdelingen de order in de productie gaat. Met deze informatie wordt ook meteen de overzichtelijke dagplanning gevuld. Deze dagplanning toont door middel van kleuren de actuele productiestatus van alle lopende orders. Ook vullen we het urenoverzicht wat inzicht geeft in de bestede uren tijdens de bouw inclusief de percentages al bestede uren. Op deze manier houden we real time vinger aan de pols en signaleren we tijdig overschrijdingen.

Na het maken van de calculatie zijn de benodigde rapporten zoals een offertebrief, orderformulieren en de factuur met een druk op de knop beschikbaar. Vanuit de calculatie kan er, indien gewenst, meteen materiaal vanuit voorraad gereserveerd worden. Ook kan de personeelsplanning gevuld worden en deze kan via een app door de medewerkers benaderd worden. Deze app is ook beschikbaar voor de inhuurmedewerkers waarbij alle informatie die nodig is voor de productie getoond wordt. In de app kunnen de bestede uren meteen op order worden geboekt waarna ze automatisch in de nacalculatie terecht komen.

Enkele watersportbedrijven die met onze software werken zijn:

  • Gebroeders van Enkhuizen uit Makkum
  • Jachtwerf Staveren uit Stavoren
  • Aluship uit Steenwijk
  • Alumax Boats uit Meppel
  • Jachtwerf Heeg uit Heeg

Volledige automatisering

Ontketen de kracht van volledige automatisering met Prodist ERP Software

Evolutie in de maak industrie:

In een wereld die continu verandert is volledige automatisering niet alleen een luxe maar een noodzaak voor moderne productiebedrijven. De maak industrie heeft de afgelopen jaren ingrijpende veranderingen ondergaan, waarbij kleinere bedrijven zich hebben getransformeerd tot inkoop/verkoop organisaties. Hierbij hebben wij, als pioniers in de sector, de behoeften van deze verschuivingen begrepen en geïntegreerd in onze innovatieve oplossingen.

Slimme inkoop module:

Onze aparte inkoopmodule is ontworpen om kleinere bedrijven te ondersteunen bij het moeiteloos beheren van digitale orders en strategisch inkopen van grotere projecten. Wij begrijpen dat gestroomlijnde en overzichtelijke processen cruciaal zijn in deze snel veranderende markt.

Geautomatiseerde workflows voor efficiëntie:

Met de opkomst van slimmere en snellere productiemiddelen is automatisering niet beperkt tot de werkvloer. Onze geautomatiseerde workflows zijn ontworpen om orders naadloos binnen te halen en efficiënt door je bedrijf te leiden. Van XML-import tot automatisch een order genereren, planning instellen en continue klantinformatie, we regelen het allemaal.

ProdistERP Mobile App voor onderweg:

Voor klanten die monteurs onderweg hebben, hebben we de ProdistERP Mobile App ontwikkeld. Deze app stelt medewerkers in staat om op locatie geïnformeerd te worden over taken, uren rechtstreeks in te boeken en zelfs foto’s te uploaden die direct in de juiste orderwerkmap terechtkomen. Alle cruciale informatie, inclusief klantgegevens, offertes, orders, facturen, bezoeken en geboekte uren, is toegankelijk en volledig te autoriseren.

Een oplossing voor iedere automatiseringsvraag:

Of je nu op zoek bent naar een specifieke automatiseringsoplossing of een volledig pakket, Prodist ERP Software heeft het antwoord. Onze oplossingen zijn flexibel en afgestemd op jouw unieke behoeften. Samen met onze partners streven we ernaar om jouw automatiseringsdoelen te realiseren.

Laat ons je de mogelijkheden tonen:

Benieuwd naar wat volledige automatisering voor jouw bedrijf kan betekenen? We komen graag langs om je de mogelijkheden van Prodist ERP Software te tonen. Bereid je voor op een revolutie in efficiëntie en ontdek de kracht van naadloze automatisering. Neem Contact Op voor een demonstratie op maat!

Een schaalbaar pakket

“De implementatie was een fluitje van een cent”

Een goede voorbereiding is het halve werk en dat is met de implementatie van een ERP zeker zo. Er wordt samen met de klant een implementatieplanning gemaakt per onderdeel en vaak per module. Ter voorbereiding sturen we een document waarin staat welke gegevens er nodig zijn om te starten met de inrichting van de software. Daarnaast bespreken we welke persoon binnen de organisatie verantwoordelijk is voor de inrichting van de calculatie en de andere aangeschafte modules. Met deze gegevens maken we dan een implementatieplanning op maat. Zo weten alle betrokkenen precies waar ze aan toe zij en wanneer ze benodigd zijn tijdens het traject. Ook gebruiken we de projectmanagement tool van Monday om het hele proces continu te monitoren. Zo hebben alle betrokkenen real time inzicht in de voortgang van de implementatie en weten we precies in welke fase we zitten.
  • We starten met het invullen van het voorbereidingsdocument
  • We maken samen de implementatieplanning op maat
  • We richten de software samen met jullie specialist per onderdeel in
  • We verzorgen de inrichting en opleiding bij jou op locatie
  • Na de training maken we de uitgaande documenten op maat