Van stempas tot bromfietspolis: Data B. Mailservice regelt het!

Je hebt ‘m onlangs in de bus gehad: jouw stempas. Je naam staat erop, evenals je geboortedatum en je adres. Ook staat vermeld waar het voor jou dichtstbijzijnde stembureau is. Best knap dat die gegevens allemaal kloppen, als je bedenkt dat er ruim 12,5 miljoen stemgerechtigden zijn. Heb je je wel eens afgevraagd wie deze stempassen ontwerpt? En… wie ze drukt, in een enveloppe stopt en verstuurd? Een partij die een aanzienlijk deel van de totstandkoming van de stempassen verzorgd is Data B. Mailservice uit Leek. Wat dat met Prodist ERP Software te maken heeft? Ze zijn een van onze klanten – en daar zijn we heel trots op! (meer…)

Drukkerij Koopmans: onafhankelijk en met een voorliefde voor automatisering

Ze doen werkelijk alles zelf; van het ontwerp- en DTP-werk tot de belettering van auto’s en het bestickeren van de vriezers van een grote supermarktketen. Ook maakt het ze niet uit of ze nu één of 10.000 folders drukken: een klant is een klant. De strategie om alles te bieden waar een klant om vraagt op het gebied van drukwerk werkt niet voor ieder bedrijf. Voor Drukkerij Koopmans was het dé manier om de weerbarstige tijden in de grafische industrie te doorstaan. We spreken Frank Koopmans, een van de eigenaren van de succesvolle drukkerij in Zwanenburg, over zijn bedrijf en het belang van automatisering. (meer…)

Het klantverhaal van Wihabo: “Wij zijn nooit klaar met automatiseren”

Menig chocoladeliefhebber zal watertandend door drukkerij Wihabo in Geffen lopen. Dit is de plek waar honderden gepersonaliseerde verpakkingen van Tony’s Chocolonely gedrukt, gevouwen en om de chocolade gewikkeld worden. Tony’s Chocolonely groeide van een kleine klant met vijf gepersonaliseerde wikkels per week uit naar de grootste klant van Wihabo, met zo’n 20.000 wikkels per maand. Het leuke is: de software van Prodist ERP stelt Wihabo in staat om deze groei bij te benen. (meer…)

De weg naar succes is altijd onder constructie

The Road to Success is Always Under Construction road sign

Als commercieel directeur binnen Prodist ERP Software spreek ik al meer dan vijfentwintig jaar dagelijks met ondernemers. Meestal zijn dat heel leuke gesprekken over van alles en nog wat want als ondernemer krijgen we vaak met dezelfde dingen te maken en dat praat wel zo lekker. Of je nu een groot bedrijf hebt of een wat kleiner bedrijf, we ervaren veelal dezelfde zaken die spelen met onze medewerkers of onze klanten. Maar we praten ook vaak over de ontwikkeling die je doormaakt als je al wat langer ondernemer bent. Tussen het hebben van een goed ondernemersplan en de uitvoering hiervan worden de nodige schoenen versleten. En als je dan je doel hebt bereikt kom je erachter dat je nog maar aan het begin staat van de reis. Als ondernemer ben je namelijk nooit echt helemaal klaar, er is altijd nog wel iets wat (af) moet en komt er van alle kanten veel op je bord terecht. Ik hoor dan ook vaak de klacht dat men door deze drukte nergens aan toekomt. “Ik word geleefd”, krijg ik vaak te horen en dat herken ik natuurlijk zelf ook wel. Ondernemen is hard werken en daarmee bedoel ik overigens niet dat we allemaal honderd uur per week moeten werken maar meer dat je in je hoofd eigenlijk nooit helemaal vrij bent. 

Met de wind in de rug is ondernemen het mooiste dat er is en haal je er al snel meer dan genoeg voldoening uit en ervaar je deze druk daarom ook niet. Maar in tijden van crisis ben jij ook degene waarnaar gekeken wordt om het bedrijf door de storm te leiden en dan is alles ineens een stuk lastiger. Op dat soort momenten staat de echte ondernemer op en neemt besluiten waardoor de omzet weer groeit of waardoor de kosten naar beneden gaan. Een  ideale combinatie trouwens. 😉 Gelukkig ligt het dieptepunt van de laatste crisis alweer achter ons. De economie trekt weer flink aan en het sentiment is zeker een stuk beter. De bomen groeien misschien minder ver tot de hemel want er is meer realiteitszin ontstaan. En het gratis geld van voor deze crisis is ook op, daar hoef je bij de bank in ieder geval niet meer om te komen. Rente op je spaargeld trouwens ook niet…

De waan van de dag

Door al deze zaken die dagelijks in hoog tempo op je af komen raak je al snel is een soort modus van leven bij de dag. Een weekplanning in je agenda gaat nog wel maar maanden, laat staan jaren vooruitkijken is er vaak niet meer bij. Natuurlijk is er wel een toekomstvisie en staan er tijdens de MT’s, BT’s – of hoe ze bij jou ook heten – genoeg zaken op de agenda die vooruitkijken noodzakelijk maken. Regeren is vooruitzien en dat is in het ondernemerslandschap dubbel waar. 

Een goed idee, product of dienst kan namelijk met de juiste sales en marketing-acties op de juiste tijd goud waard zijn. Vraag dat maar aan de mannen van Thuisbezorgd, Uber of Cool Blue, die weten dat wel. En in dat kader van het zien en inspelen op dit soort kansen is het belangrijk dat je het functioneren van je onderneming, je medewerkers maar ook jezelf regelmatig tegen het licht houdt. We laten ons al snel afleiden door de waan van de dag en de goede voornemens die je in het weekend bedenkt liggen dinsdag alweer onder een dikke laag andere prioriteiten. En daar schuilt zeker een gevaar. Doorgaan op dezelfde weg garandeert namelijk niet dezelfde resultaten als in het verleden en door de hectiek komt dat ene fantastische idee nooit verder dan een onderbuikgevoel van “ik moet er echt eens iets mee doen”. 

Veranderen is nooit gemakkelijk

En daarom is het goed om eens met andere ondernemers te praten. Zoals ik al aangaf hebben zij vaak dezelfde problemen als jij maar hebben ze daar hun eigen oplossingen voor bedacht. En die zijn vaak verassend eenvoudig en gemakkelijk over te nemen.  Een goed gesprek helpt dan ook echt. Andere inzichten geven andere oplossingen. Zo heb ik zelf de afgelopen tijd veel van onze klanten bezocht. Om één van die leuke gesprekken te hebben over van alles en nog wat. En als we dan na een tijdje op het gebruik van onze software terecht komen geven ze aan dat ze, omdat ze al jaren met onze software werken, in een soort standaard werkwijze zijn terechtgekomen. “Zo doen we het al jaren en eigenlijk weten we ook niet beter.”  Dat je klant inmiddels andere vragen stelt is je als ondernemer natuurlijk niet ontgaan maar daar je organisatie en je werkwijze op aanpassen is nog niet zo gemakkelijk. 

Veranderen is nooit gemakkelijk en het veranderen van een cultuur en ingesleten gewoontes is misschien wel het moeilijkste van allemaal. Maar toch is dat juist hetgeen wat wij als automatiseerder vaak adviseren. Andere vragen en andere werkwijzen bij je klant vragen ook een andere software en productie-inrichting bij jou als leverancier. Een andere manier van communicatie via onlinekanalen en het bestellen via internet speelt hierbij een belangrijke rol. 

Maar ook gewoon beter gebruik van je bestaande software maakt vaak al een groot verschil. Je medewerkers voor het gedeelte van de software die zij veel gebruiken weer eens een training door een specialist laten geven, geeft vaak al veel rendement. En structureel onderhoud inplannen van je software door een consultant eens in de 2 maanden te plannen, draagt daar zeker aan bij. Zoals een auto regelmatig voor onderhoud naar de garage moet, heeft ook je software af en toe onderhoud door een specialist nodig. Zo zorgen we samen voor en een optimaal werkend pakket en blijft het kennisniveau van je medewerkers op peil. Ik zeg: win win.

Mail mij gerust voor een goed gesprek:
Jan van der Meulen
j.vd.meulen@prodist.nl

ProdistERP wordt volledig webbased

ProdistERP Connect
Momenteel bouwen wij aan een ASP.NET Core WebApi backend. Deze service zal het hart van onze toekomstige software gaan vormen. Deze service wordt de komende maanden uitgebreid en zal uiteindelijk de volledige functionaliteit van de huidige ProdistERP software gaan ondersteunen. Deze Webapi heeft van zichzelf geen gebruikersinterface.

Bovenop deze service zullen wij vervolgens in hoog tempo de functionaliteit beschikbaar gaan stellen. Dat doen we volgens het zogenaamde Spotifymodel.

Dus niet pas nieuwe software beschikbaar stellen als het volledige ‘oude’ pakket is overgezet maar met een basisversie starten (het skateboard) waarmee ongeveer 20% van de huidige klanten uit de voeten kan. Zo voegen we steeds meer functionaliteit toe aan zowel de service en de nieuwe applicatie.

Deze nieuwe software zal volledig webbased zijn en zal door de gekozen structuur zeer snel zijn. Een voordeel is dat ProdistERP straks draait op Windows, Linux, Mac en vanuit elke browser. Ook is deze zogenaamde SAAS-oplossing onbeperkt schaalbaar en ‘on the fly’ te updaten terwijl de gebruiker gewoon kan doorwerken.

Koppelen?
Een ander groot voordeel van deze nieuwe structuur zal zijn dat koppelen met onze software makkelijker wordt dan ooit. ERP software is nog altijd de spil binnen een bedrijf maar daarnaast wordt er vaak van nog een aantal software-oplossingen gebruik gemaakt. Het is voor deze oplossingen van groot belang dat er snel gecommuniceerd kan worden met ons systeem. Hiervoor hebben we in het verleden vele koppelingen gebouwd. ProdistERP Connect gaat ze allemaal overbodig maken.

Oude en nieuwe versies van ProdistERP naast elkaar gebruiken
Als de eerste versie van de cloud-based software straks beschikbaar komt en nog niet alle functionaliteit die jouw organisatie nodig heeft beschikbaar is, dan kun je de nieuwe software gebruiken voor afdelingen waar dit al wel past. Andere afdelingen kunnen dan blijven werken met de vorige versie. Dit kan omdat de software volledig backwards compatible is en gebruik maakt van dezelfde databasestructuur. Ook van de apps – die tegelijk met de eerste versie worden uitgebracht – kunt u gelijk gebruik maken.

Wanneer kun je het ‘skateboard’verwachten?
We starten 10 december met de ontwikkeling en vóór eind juni 2019 moet hij beschikbaar zijn. Daarna gaan we door met het toevoegen van functionaliteit.

Onze ProdistERP software is fitter gemaakt: ontmoet ProdistERP Premium

Ken je de slogan “Het gevaar van een kilo per jaar” nog? Het Voedingscentrum waarschuwde ruim een decennium geleden al dat je – als je niet oppast – het getal op de weegschaal steeds verder ziet stijgen. Zo ook verging het met onze ProdistERP. Jarenlang alleen maar functionaliteit toegevoegd maar niet goed gelet op de fitheid. En dan word je steeds trager.

Om dat te doorbreken hebben we ProdistERP de afgelopen maanden op de pijnbank gelegd. Samen met een feedback van onze klanten en een database expert hebben we gekeken waar het sneller kan. Het resultaat is ProdistERP Premium. Hierin zijn talloze performanceverbeteringen doorgevoerd o.a. in het opslaan van de vrije velden en de manier waarop rapporten worden opgebouwd. Hierdoor is deze versie weer klaar voor de toekomst.

ProdistERP Premium wordt momenteel uitgebreid getest en zal naar verwachting het eerste kwartaal van 2019 worden vrijgegeven. De versie wordt kosteloos beschikbaar gesteld maar in verband met het versimpelen van de datastructuur zullen wij gemiddeld 1 dag nodig hebben voor installatie en ombouwen rapporten. Binnenkort volgt meer informatie over ProdistERP Premium.

Even voorstellen: Ruben van der Heide

Heb je onlangs contact opgenomen met Prodist ERP Software, omdat je hulp nodig had? Dan is de kans groot dat je Ruben van der Heide al gesproken hebt. Deze Junior Consultant is namelijke onze nieuwste aanwinst op de afdeling Consultancy en Support (C&S) en wordt op de helpdesk klaargestoomd voor het echte werk.

Na zijn opleiding Media & Vormgeving – waar hij is afgestudeerd als Grafisch vormgever – is hij direct begonnen bij Prodist ERP Software. Wij zijn blij dat Ruben deze verstandige beslissing heeft genomen, want daardoor hebben wij hem mogen verwelkomen in ons team. De enthousiaste Ruben voelt zich bij Prodist ERP Software als een vis in het water. Met de komst van Ruben zet ook Prodist ERP Software weer een mooie stap, doordat we nu nog meer tijd aan jou als klant kunnen besteden. Ben je klant van Prodist ERP Software? Dan kom je binnenkort ongetwijfeld in aanraking met Ruben.

Lage btw-tarief gaat 1 januari omhoog. Wat moet je doen?

Verhoog de btw van 6% naar 9% op offertes, orders en facturen

Belangrijk is om in ProdistERP het 9% tarief aan te maken. Pas in geen geval de 6% aan naar 9%, dit heeft consequenties voor de oude offertes, orders en facturen. Lees onderaan dit bericht hoe je zelf het 9% tarief toevoegt aan ProdistERP.

Hoe om te gaan met de overgang van 6% naar 9%.
Als je nu een offerte stuurt, dan moet je in sommige gevallen al het nieuwe btw-tarief van 9% vermelden. Het hangt af van wanneer je betaald wordt. Er zijn een aantal mogelijkheden:

1. Je wordt betaald in 2019
Je stuurt nu een offerte. Je gaat het werk doen in 2019. En je wordt betaald in 2019. Je zet nu al 9 procent btw op de offerte, en straks ook op jouw factuur.

2. Je wordt betaald in 2018
Je stuurt nu een offerte. Je gaat het werk doen in 2018 of 2019. En je wordt betaald in 2018. Je zet nu 6 procent btw op de offerte, en straks ook op jouw factuur.

Dit geldt bijvoorbeeld voor concerten of sportevenementen die jouw klanten dit jaar al betalen, maar die pas in 2019 plaatsvinden. Maar ook voor andere diensten waarop het lage btw-tarief van toepassing is, zoals sommige schilderklussen en bouwwerkzaamheden aan woningen. De Belastingdienst zal hiervoor niet gaan naheffen.

3. Je weet nog niet wanneer je betaald wordt
Je stuurt nu een offerte. Je gaat het werk doen in 2019. Maar, je weet nu nog niet wanneer jouw klant je gaat betalen? Zet dan 6 procent btw op de offerte. En spreek met je klant af dat je dit zal verhogen naar 9 procent btw op de factuur, als hij je pas gaat betalen in 2019. Je kunt dit opnemen in de algemene voorwaarden of als onderdeel van de overeenkomst.

Vanaf 1 januari 2019 moet je 9 procent btw afdragen
Zijn je diensten of producten nu met 6 procent btw belast? Dan wordt dat 9 procent vanaf 1 januari 2019. Bepaal nu al of je de prijzen per 1 januari 2019 gaat verhogen. In de aangifte voor de btw over het eerste kwartaal 2019 moet je 9 procent btw afdragen.

Bepaal of je de prijzen gaat verhogen
Je particuliere klanten betalen een prijs inclusief btw. De verhoging van de btw kun je doorberekenen in de verkoopprijs. Je brutowinst blijft dan gelijk. Je kunt er ook voor kiezen de prijzen gelijk te houden. Dit kan je een concurrentievoordeel opleveren. De brutowinst wordt dan wel lager.

Verhoog je de verkoopprijs inclusief de btw? Dan gaat deze ook voor je zakelijke klanten omhoog. Maar omdat de meeste ondernemers de btw kunnen aftrekken, blijven ze toch evenveel betalen voor jouw diensten of producten.

Waar voeg ik het 9% tarief toe in ProdistERP?
Ga naar [Configuratie] – [Financieel] – [Omzetgroepen]
Maak hier het nieuwe 9%-tarief aan in de omzetgroep waar nu ook de 6% staat. Mocht je een integratie met AFAS hebben dan dien je eerst het nieuwe tarief aan te maken in AFAS (vanaf Profit 9 gaat dit automatisch) en vervolgens hier te selecteren.

Let op:
verandert het product of de dienst van een laag tarief naar het hoge (21%) tarief, dan dien je deze wijzigingen uiteraard wel zelf door te voeren. Dit geldt uiteraard ook van producten of diensten die veranderen van het hoge naar een laag tarief.

Als laatste willen we je informeren dat als je eigen rapporten hebt ontwikkeld waarin je het ‘oude’ tarief hard hebt ingevuld, dan dien je deze uiteraard zelf aan te passen. Mocht je gebruik maken van de standaard rapportages van ProdistERP, dan worden ook deze rapportages automatisch bijgewerkt.

Privacygevoelige informatie versturen ná 25 mei

Door Jan van der Meulen – j.vd.meulen@prodist.nl

Op 25 mei dan is het al zover. Dan gaat de nieuwe privacywet in. En dat heeft best wel veel invloed op onze manier van vastleggen en communiceren. Mailen, appen, berichten op social media over die leuke nieuwe klant of dat mooie project, we doen het allemaal en ook nog eens de hele dag door.

Op deze manier gaat er veel data via verschillende kanalen alle kanten op . De normaalste zaak van de wereld,… toch? Nou, na de 25 mei iets minder normaal.

Eerst een praktijkvoorbeeld; Deze week was ik bij één van onze klanten en kwam de vraag hoe om te gaan met privacygevoelige data richting zijn klanten na 25 mei. Zijn klant, een grote bekende bank, had deze vraag namelijk ook bij hem neergelegd. Tot nu toe kwam er altijd gewoon een bestandje binnen dat hij vervolgens ging opmaken. De opgemaakte proef werd in de mail gestuurd en na wat heen en weer gemaild (en soms gebeld) en werd de order gedrukt.

Het mailen van de proef mag niet meer van deze klant. Proeven in de mail met privacygevoelige informatie worden niet meer geaccepteerd. De kans dat de mail op een verkeerde plek komt of door niet bevoegde ogen wordt bekeken is te groot.

Deze vraag is ons gelukkig door een andere, wat grotere direct mail klant, een aantal jaren geleden al gesteld. Zij produceren voor de overheid stempassen en dergelijke en de proeven hiervan moesten achter een beveiligde inlogprocedure terecht komen.

Hiervoor hebben we bij Prodist ERP Software de volgende oplossing gebouwd. Vanuit ProdistERP is er een proevenbutton toegevoegd. Met deze functionaliteit koppel je de proef aan de order en verzend je een link. Zodra de klant op deze link klikt wordt hij doorgelinkt naar de ProdistERP Webdeskmodule en naar de juiste proef. In dit scherm kan de klant de proef goed of afkeuren, hierbij de reden aangeven en deze informatie komt weer binnen ProdistERP, in het proevenscherm binnen. Op deze manier moet de klant eerst inloggen en is de privacy voor dit stuk gewaarborgd.

Waar we ook aan gedacht hebben zijn de bestanden die bij orders binnenkomen. Ook deze komen vaak via de mail binnen. Hiervoor hebben we een automatische downloadlink gemaakt. Vanuit elke offerte en order wordt deze mee gemaild en kan de klant zijn bestanden in een mappenstructuur plaatsen. De geplaatste bestanden komen dan automatisch in de orderwerkmap binnen. Geen gedoe met WeTranser of mail meer maar rechtstreeks in de juiste map.

Je ziet het, we hebben al best veel gebouwd om ervoor te zorgen dat je tegen je klanten kunt zeggen dat het softwarematig geregeld is. Maar dan moet je die software natuurlijk wel hebben.

Hiervoor hebben we de AVG Complient bundel samengesteld.

De webdeskmodule (twv € 1750,00) en de automatische downloadlink (twv € 250,00) zijn twee softwareonderdelen die in deze bundel zitten. Daarnaast zijn er twee consultancydagen (twv € 1700,00) nodig om deze bundel in te richten.

Deze bundel wordt vanuit de Lente actie totaal € 3000,00 inclusief 3 Intratuin waardebonnen van met een gezamenlijke waarde van €150,00 (als je binnen onze lenteactie voor eind juni besteld).

Hiermee ben je er zeker van dat ook je grotere klanten je straks niet voor het blok zetten met eisen waar je niet zomaar aan voldoet.

Heb je nog vragen over deze AVG Complient bundel dan mag je me natuurlijk altijd bellen op 058-2534111 maar mailen mag ook naar j.vd.meulen@prodist.nl

En wil je een demo van de ProdistERP Webdeskmodule, dat kan natuurlijk altijd. Deze doet namelijk veel meer dan alleen maar de proeven. Zodra je klant inlogt zie hij zijn bedrijfsgegevens, offerte, orders, facturen, voorraden en dergelijke. Sowieso geen verkeerde module om te hebben.

Ik wens je een zonnige lente en ik spreek je snel.

Jan van der Meulen

Meer over de implementatie van de Algemene Verordening Gegevensverwerking bij Prodist ERP Software lees je hier.

Pluk de lente bij Prodist ERP Software

Wanneer de natuur ontdooit, de parken ontwaken en de eerste krokus de kop opsteekt, willen we niets liever dan de komst van het nieuwe seizoen van de daken schreeuwen: hallo lente! Niet alleen het zonnetje, maar ook de economische lente – die nu echt doorzet – geven je volop redenen om je bedrijfsautomatisering op een hoger plan te tillen.

Lente bij Prodist ERP Software

Van een stoet eendenkuikens die voorbij waggelt tot het eerste terrasje, het voorjaar zit vol kleine geluksmomenten. En met deze lente actie bij Prodist ERP Software voegen wij daar nog eens extra geluksmomenten aan toe!

Hoe werkt de lente actie?

Simpel: voor iedere €1.000 ex btw die je aan software of consultancy bij ons besteedt, ontvang je een cadeaukaart van €50 van Intratuin. De actie loopt tot en met 30 juni 2018. De cadeaukaart wordt opgestuurd binnen twee weken na het plaatsen van je bestelling. Vrij te besteden bij alle vestigingen van Intratuin.

Geïnteresseerd in deze lente actie? Stuur een e-mail naar verkoop@prodist.nl.

Nieuwe release ProdistERP beschikbaar

Er is een nieuwe versie van ProdistERP beschikbaar. Hierin zijn natuurlijk weer bugfixes gedaan maar ook wensen meegenomen. Daarnaast zijn er in deze versie twee nieuwe modules beschikbaar gekomen die we hieronder toelichten.

ProductionFlow

De Productionflow module is binnenkort beschikbaar als standalone programma. Dit programma communiceert op een slimmere manier met de database waardoor het bijwerken van de Productionflow-kleuren in real-time gebeurt en het volledig opnieuw inlezen van het overzicht vele malen sneller gaat. Daarnaast kan elke gebruiker de kolomindeling en sortering naar eigen wens aanpassen, zodat het overzicht alleen die informatie toont die de gebruiker wil zien.

Ben je geïnteresseerd in deze tool of wil je een demonstratie? Stuur dan een mail naar verkoop@prodist.nl

Digitale calculatie

Ook hebben we in deze versie een nieuw calculatiescherm gebouwd, speciaal voor digitale opdrachten. Omdat deze opdrachten vaak voorspelbaar zijn in opzet en afwerking, past deze calculatie beter in één overzichtelijk scherm. Er zitten een paar duidelijke verschillen met de berekening in ten opzichte van de huidige calculatiewizard. De gekozen machines gebruiken allemaal een drukstaffel en er worden geen platen, extra inrichting en dergelijke berekend.

Maar de berekening van het aantal drukvellen en aantallen op vel wordt wel gewoon door de module berekend. Daarnaast kan er ook vanuit de prijscourant materiaal geselecteerd worden. Ook de afwerkingen en de nabewerkingen zijn vanuit staffels in te vullen. Zo kan er snel gekeken worden naar de verschillende mogelijkheden en prijzen vanuit de verschillende staffeldimensies.

Ook kan men kiezen om de artikelen gecombineerd te drukken of de verschillende calculatieonderdelen apart te drukken. De module verdeeld dan automatisch de kosten over de gecombineerde onderdelen.

Dit alles draagt bij aan een snellere invoer van deze digitale orders en kan er op deze manier vanuit één scherm snel gecalculeerd worden.

Dit scherm is een module en een uitbreiding op uw huidige calculatiemogelijkheden.

De kosten van het scherm zijn éénmalig €500,00 excl. btw. Daarnaast zijn er twee consultancydagen op locatie nodig om deze nieuwe calculatiemethode bij je in te richten. Er moeten niet alleen verschillende nieuwe machines worden aangemaakt maar ook een aantal nieuwe staffels en groepen voor de afwerking en de nabewerking. Ook moeten al de uitgaande rapporten worden aangepast. En uiteraard moeten je medewerkers in het gebruik van dit nieuwe scherm worden getraind. Deze kosten worden separaat doorberekend. De winst zit hem in de supersnelle doorlooptijd van offertes. Iets wat in deze tijd steeds belangrijker wordt.

Ben je geïnteresseerd in deze tool of wil je een demonstratie? Stuur dan een mail naar verkoop@prodist.nl

Op de hoogte blijven van alle nieuwtjes rondom Prodist ERP Software?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

 

Trots op nieuwe klanten

We hebben het afgelopen kwartaal weer een aantal prachtige bedrijven mogen automatiseren met onze ProdistERP bedrijfssoftware. Bedrijven uit verschillende branches en de bedrijfsgrootte variërend van 6 tot 60 werknemers.

Niet voor niets is ProdistERP dé bedrijfssoftware voor klant-ordergestuurde productiebedrijven. Welkom!

Voorstellen via klantcases

Binnenkort zullen we een aantal van deze nieuwe klanten door middel van een klantcase uitgebreider aan je voorstellen.

  • Dima Media Groep
  • Multicopy Emmen
  • Hoenderdos Constructie & RVS B.V.
  • De Vries Handling
  • Print & Stitch
  • Jan Reek Natuursteen
  • ReklamePunt 1-Acht BV
  • Hapece B.V.
  • Jachtbouw en STD Gebr. Van Enkhuizen

Op de hoogte blijven van alle nieuwtjes rondom Prodist ERP Software?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!