Van stempas tot bromfietspolis: Data B. Mailservice regelt het!

Je hebt ‘m onlangs in de bus gehad: jouw stempas. Je naam staat erop, evenals je geboortedatum en je adres. Ook staat vermeld waar het voor jou dichtstbijzijnde stembureau is. Best knap dat die gegevens allemaal kloppen, als je bedenkt dat er ruim 12,5 miljoen stemgerechtigden zijn. Heb je je wel eens afgevraagd wie deze stempassen ontwerpt? En… wie ze drukt, in een enveloppe stopt en verstuurd? Een partij die een aanzienlijk deel van de totstandkoming van de stempassen verzorgd is Data B. Mailservice uit Leek. Wat dat met Prodist ERP Software te maken heeft? Ze zijn een van onze klanten – en daar zijn we heel trots op! (meer…)

Drukkerij Koopmans: onafhankelijk en met een voorliefde voor automatisering

Ze doen werkelijk alles zelf; van het ontwerp- en DTP-werk tot de belettering van auto’s en het bestickeren van de vriezers van een grote supermarktketen. Ook maakt het ze niet uit of ze nu één of 10.000 folders drukken: een klant is een klant. De strategie om alles te bieden waar een klant om vraagt op het gebied van drukwerk werkt niet voor ieder bedrijf. Voor Drukkerij Koopmans was het dé manier om de weerbarstige tijden in de grafische industrie te doorstaan. We spreken Frank Koopmans, een van de eigenaren van de succesvolle drukkerij in Zwanenburg, over zijn bedrijf en het belang van automatisering. (meer…)

Het klantverhaal van Wihabo: “Wij zijn nooit klaar met automatiseren”

Menig chocoladeliefhebber zal watertandend door drukkerij Wihabo in Geffen lopen. Dit is de plek waar honderden gepersonaliseerde verpakkingen van Tony’s Chocolonely gedrukt, gevouwen en om de chocolade gewikkeld worden. Tony’s Chocolonely groeide van een kleine klant met vijf gepersonaliseerde wikkels per week uit naar de grootste klant van Wihabo, met zo’n 20.000 wikkels per maand. Het leuke is: de software van Prodist ERP stelt Wihabo in staat om deze groei bij te benen. (meer…)

Privacygevoelige informatie versturen ná 25 mei

Door Jan van der Meulen – j.vd.meulen@prodist.nl

Op 25 mei dan is het al zover. Dan gaat de nieuwe privacywet in. En dat heeft best wel veel invloed op onze manier van vastleggen en communiceren. Mailen, appen, berichten op social media over die leuke nieuwe klant of dat mooie project, we doen het allemaal en ook nog eens de hele dag door.

Op deze manier gaat er veel data via verschillende kanalen alle kanten op . De normaalste zaak van de wereld,… toch? Nou, na de 25 mei iets minder normaal.

Eerst een praktijkvoorbeeld; Deze week was ik bij één van onze klanten en kwam de vraag hoe om te gaan met privacygevoelige data richting zijn klanten na 25 mei. Zijn klant, een grote bekende bank, had deze vraag namelijk ook bij hem neergelegd. Tot nu toe kwam er altijd gewoon een bestandje binnen dat hij vervolgens ging opmaken. De opgemaakte proef werd in de mail gestuurd en na wat heen en weer gemaild (en soms gebeld) en werd de order gedrukt.

Het mailen van de proef mag niet meer van deze klant. Proeven in de mail met privacygevoelige informatie worden niet meer geaccepteerd. De kans dat de mail op een verkeerde plek komt of door niet bevoegde ogen wordt bekeken is te groot.

Deze vraag is ons gelukkig door een andere, wat grotere direct mail klant, een aantal jaren geleden al gesteld. Zij produceren voor de overheid stempassen en dergelijke en de proeven hiervan moesten achter een beveiligde inlogprocedure terecht komen.

Hiervoor hebben we bij Prodist ERP Software de volgende oplossing gebouwd. Vanuit ProdistERP is er een proevenbutton toegevoegd. Met deze functionaliteit koppel je de proef aan de order en verzend je een link. Zodra de klant op deze link klikt wordt hij doorgelinkt naar de ProdistERP Webdeskmodule en naar de juiste proef. In dit scherm kan de klant de proef goed of afkeuren, hierbij de reden aangeven en deze informatie komt weer binnen ProdistERP, in het proevenscherm binnen. Op deze manier moet de klant eerst inloggen en is de privacy voor dit stuk gewaarborgd.

Waar we ook aan gedacht hebben zijn de bestanden die bij orders binnenkomen. Ook deze komen vaak via de mail binnen. Hiervoor hebben we een automatische downloadlink gemaakt. Vanuit elke offerte en order wordt deze mee gemaild en kan de klant zijn bestanden in een mappenstructuur plaatsen. De geplaatste bestanden komen dan automatisch in de orderwerkmap binnen. Geen gedoe met WeTranser of mail meer maar rechtstreeks in de juiste map.

Je ziet het, we hebben al best veel gebouwd om ervoor te zorgen dat je tegen je klanten kunt zeggen dat het softwarematig geregeld is. Maar dan moet je die software natuurlijk wel hebben.

Hiervoor hebben we de AVG Complient bundel samengesteld.

De webdeskmodule (twv € 1750,00) en de automatische downloadlink (twv € 250,00) zijn twee softwareonderdelen die in deze bundel zitten. Daarnaast zijn er twee consultancydagen (twv € 1700,00) nodig om deze bundel in te richten.

Deze bundel wordt vanuit de Lente actie totaal € 3000,00 inclusief 3 Intratuin waardebonnen van met een gezamenlijke waarde van €150,00 (als je binnen onze lenteactie voor eind juni besteld).

Hiermee ben je er zeker van dat ook je grotere klanten je straks niet voor het blok zetten met eisen waar je niet zomaar aan voldoet.

Heb je nog vragen over deze AVG Complient bundel dan mag je me natuurlijk altijd bellen op 058-2534111 maar mailen mag ook naar j.vd.meulen@prodist.nl

En wil je een demo van de ProdistERP Webdeskmodule, dat kan natuurlijk altijd. Deze doet namelijk veel meer dan alleen maar de proeven. Zodra je klant inlogt zie hij zijn bedrijfsgegevens, offerte, orders, facturen, voorraden en dergelijke. Sowieso geen verkeerde module om te hebben.

Ik wens je een zonnige lente en ik spreek je snel.

Jan van der Meulen

Meer over de implementatie van de Algemene Verordening Gegevensverwerking bij Prodist ERP Software lees je hier.

Pluk de lente bij Prodist ERP Software

Wanneer de natuur ontdooit, de parken ontwaken en de eerste krokus de kop opsteekt, willen we niets liever dan de komst van het nieuwe seizoen van de daken schreeuwen: hallo lente! Niet alleen het zonnetje, maar ook de economische lente – die nu echt doorzet – geven je volop redenen om je bedrijfsautomatisering op een hoger plan te tillen.

Lente bij Prodist ERP Software

Van een stoet eendenkuikens die voorbij waggelt tot het eerste terrasje, het voorjaar zit vol kleine geluksmomenten. En met deze lente actie bij Prodist ERP Software voegen wij daar nog eens extra geluksmomenten aan toe!

Hoe werkt de lente actie?

Simpel: voor iedere €1.000 ex btw die je aan software of consultancy bij ons besteedt, ontvang je een cadeaukaart van €50 van Intratuin. De actie loopt tot en met 30 juni 2018. De cadeaukaart wordt opgestuurd binnen twee weken na het plaatsen van je bestelling. Vrij te besteden bij alle vestigingen van Intratuin.

Geïnteresseerd in deze lente actie? Stuur een e-mail naar verkoop@prodist.nl.

Nieuwe release ProdistERP beschikbaar

Er is een nieuwe versie van ProdistERP beschikbaar. Hierin zijn natuurlijk weer bugfixes gedaan maar ook wensen meegenomen. Daarnaast zijn er in deze versie twee nieuwe modules beschikbaar gekomen die we hieronder toelichten.

ProductionFlow

De Productionflow module is binnenkort beschikbaar als standalone programma. Dit programma communiceert op een slimmere manier met de database waardoor het bijwerken van de Productionflow-kleuren in real-time gebeurt en het volledig opnieuw inlezen van het overzicht vele malen sneller gaat. Daarnaast kan elke gebruiker de kolomindeling en sortering naar eigen wens aanpassen, zodat het overzicht alleen die informatie toont die de gebruiker wil zien.

Ben je geïnteresseerd in deze tool of wil je een demonstratie? Stuur dan een mail naar verkoop@prodist.nl

Digitale calculatie

Ook hebben we in deze versie een nieuw calculatiescherm gebouwd, speciaal voor digitale opdrachten. Omdat deze opdrachten vaak voorspelbaar zijn in opzet en afwerking, past deze calculatie beter in één overzichtelijk scherm. Er zitten een paar duidelijke verschillen met de berekening in ten opzichte van de huidige calculatiewizard. De gekozen machines gebruiken allemaal een drukstaffel en er worden geen platen, extra inrichting en dergelijke berekend.

Maar de berekening van het aantal drukvellen en aantallen op vel wordt wel gewoon door de module berekend. Daarnaast kan er ook vanuit de prijscourant materiaal geselecteerd worden. Ook de afwerkingen en de nabewerkingen zijn vanuit staffels in te vullen. Zo kan er snel gekeken worden naar de verschillende mogelijkheden en prijzen vanuit de verschillende staffeldimensies.

Ook kan men kiezen om de artikelen gecombineerd te drukken of de verschillende calculatieonderdelen apart te drukken. De module verdeeld dan automatisch de kosten over de gecombineerde onderdelen.

Dit alles draagt bij aan een snellere invoer van deze digitale orders en kan er op deze manier vanuit één scherm snel gecalculeerd worden.

Dit scherm is een module en een uitbreiding op uw huidige calculatiemogelijkheden.

De kosten van het scherm zijn éénmalig €500,00 excl. btw. Daarnaast zijn er twee consultancydagen op locatie nodig om deze nieuwe calculatiemethode bij je in te richten. Er moeten niet alleen verschillende nieuwe machines worden aangemaakt maar ook een aantal nieuwe staffels en groepen voor de afwerking en de nabewerking. Ook moeten al de uitgaande rapporten worden aangepast. En uiteraard moeten je medewerkers in het gebruik van dit nieuwe scherm worden getraind. Deze kosten worden separaat doorberekend. De winst zit hem in de supersnelle doorlooptijd van offertes. Iets wat in deze tijd steeds belangrijker wordt.

Ben je geïnteresseerd in deze tool of wil je een demonstratie? Stuur dan een mail naar verkoop@prodist.nl

Op de hoogte blijven van alle nieuwtjes rondom Prodist ERP Software?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

 

Trots op nieuwe klanten

We hebben het afgelopen kwartaal weer een aantal prachtige bedrijven mogen automatiseren met onze ProdistERP bedrijfssoftware. Bedrijven uit verschillende branches en de bedrijfsgrootte variërend van 6 tot 60 werknemers.

Niet voor niets is ProdistERP dé bedrijfssoftware voor klant-ordergestuurde productiebedrijven. Welkom!

Voorstellen via klantcases

Binnenkort zullen we een aantal van deze nieuwe klanten door middel van een klantcase uitgebreider aan je voorstellen.

  • Dima Media Groep
  • MultiCopy Emmen
  • Hoenderdos Constructie & RVS B.V.
  • De Vries Handling
  • Print & Stitch
  • Jan Reek Natuursteen
  • ReklamePunt 1-Acht BV
  • Hapece B.V.
  • Jachtbouw en STD Gebr. Van Enkhuizen

Op de hoogte blijven van alle nieuwtjes rondom Prodist ERP Software?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

ProdistERP Mobile App nu gratis beschikbaar

Goed nieuws! We hebben de ProdistERP Mobile App helemaal opnieuw gebouwd. Een nieuw fris uiterlijk en vele nieuwe features. En… hij is helemaal gratis!

Wat hebben we verbeterd?

Er is nu een uitgebreide mogelijkheid om uren te boeken.
Je kunt nu uren boeken door middel van een start/stop, maar ook zelf de uren invoeren. Ook kan er een pauze in minuten toegevoegd worden. Deze uren worden niet alleen in de nacalculatie verwerkt, maar de start/stop functionaliteit communiceert ook met de ProdistERP ProductionFlow module. Dit zorgt voor een verandering van de kleur in deze module en geeft daardoor real-time order statussen van de medewerkers op locatie door.

Ordermappen ook beschikbaar in app. Op veler verzoek hebben we de ordermappen nu ook beschikbaar gemaakt. De bestanden die in de ordermap van ProdistERP zijn geplaatst zijn ook in de app zichtbaar. Zo kunnen de verkopers onderweg de orderbevestigingen en dergelijke bekijken. Zo hoeven ze niet meer apart in te loggen of steeds met de zaak te bellen.

Een foto koppelen aan de order? Geen probleem!
Daarnaast kan er op locatie via de app een foto worden gemaakt. Deze wordt dan automatisch in de ordermap geüpload. Super handig voor een foto van dat net geplaatste bord of die nieuwe lichtreclame.

Kom maar op met die app!
Het goed laten werken van de app kost even wat inspanning van jouw kant maar dit hebben we netjes voor je op een rijtje gezet. Stuur even een mail naar mobileapp@prodist.nl en dan zorgen wij dat het installatiepakket zo snel mogelijk jouw kant opkomt.

Op de hoogte blijven van alle nieuwtjes rondom Prodist ERP Software?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Implementatie Algemene Verordening Gegevensverwerking

Waarschijnlijk heb je in de media al het één en ander gelezen over de nieuwe privacy wetgeving. Ook Prodist ERP Software wil op een goede manier aan de nieuwe wetgeving voldoen. En we willen je informeren over hoe we je kunnen helpen om ook aan deze wetgeving te voldoen.

De Algemene Verordening Gegevensverwerking is in Nederland ook wel bekend als de AVG en in Europa als de General Data Protection Regulation (GDPR). Vanaf 25 mei 2018 zal deze Europese wetgeving m.b.t. privacy van kracht zijn in de gehele EU. Binnen Prodist ERP Software hebben we hard gewerkt om ervoor te zorgen dat we vanaf  25 mei de wetgeving na kunnen leven.

Waar zijn we nu mee bezig geweest?

Er is begin dit jaar een projectgroep samengesteld die ervoor heeft gezorgd dat er nu een zogenaamde “Standaard Verwerkingsovereenkomst” ligt. Deze verwerkersovereenkomst wordt vanaf 25 mei met al onze aanbiedingen meegestuurd en in onze communicatie bindend verklaard. Daarnaast is hij voor bestaande klanten hier te downloaden.

Waar gaan we nog mee bezig?

Tot 25 mei hebben we de volgende punten op de agenda staan:

1. Een overzicht maken van alle werkprocessen binnen Prodist ERP Software en toetsen aan de AVG

Aan de hand van dit overzicht hebben we direct en duidelijk inzicht waar, wanneer en waarom we persoonsgegevens opslaan. We brengen hiermee de huidige situatie in kaart en kunnen goed bepalen of er aanpassingen gedaan moeten worden. We lopen deze kritisch door en kijken of ze aan de wettelijke kaders van de AVG voldoen, bijvoorbeeld rond de bewaartermijnen of de beveiliging.

2. Register van Dataverwerkingen aanleggen

Er wordt een wettelijk register van data verwerkingen aangelegd, waarin we vastleggen welke persoonsgegevens we verwerken waar we verantwoordelijk voor zijn, voor welke doelen, grondslag en andere wettelijke eisen.

3. Register van Datalekken aanleggen

Er wordt een register voor datalekken aangelegd. Aan de hand van de beleidsregels van de Autoriteit Persoonsgegevens kan bepaald worden of er sprake is van een datalek dat gemeld moet worden bij de Autoriteit Persoonsgegevens en eventueel aan degene van wie de persoonsgegevens zijn.

4. Privacy statement herzien

We gaan ons huidige privacy statement doornemen en aanpassen waar nodig, zodat we voldoen aan de nieuwe wetgeving. Dit privacy statement zal net als onze nieuwe algemene voorwaarden beknopt, begrijpelijk en makkelijk te lezen zijn.

Wat betekent de implementatie van de AVG voor jou?

Hierboven staan de stappen omschreven die wij gaan nemen om te voldoen aan de AVG, maar wat betekent dit precies voor jou als ProdistERP gebruiker? Ook jij moet aan de AVG voldoen. Jan van der Meulen schreef hierover een blog en die lees je hier.

Op de hoogte blijven van alle nieuwtjes rondom Prodist ERP Software?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TMG: Slimmer, sneller én zuiniger dankzij Prodist

“We weten het allemaal: ‘print’ wordt minder, ‘digitaal’ neemt het langzamerhand over. Maar papieren krant en magazines leveren nog altijd een substantiële bijdrage aan de omzet. Logisch dus dat TMG daarmee doorgaat. Maar dan natuurlijk het liefst wél zo efficiënt mogelijk, zodat de kosten beheersbaar blijven. Prodist, een nieuw automatiseringspakket, helpt daarbij. De afgelopen maanden werkten velen hard aan de inrichting ervan. Projectleider Jelle Vonck trok de kar.

Eerder speelde Jelle een rol bij de reorganisatie van de drukkerijen. Nu boog de logistiek specialist en verandermanager zich over standaardisering en automatisering van de gehele productieketen. ‘Sinds vorig jaar kent TMG een nieuwe organisatie’, legt hij uit. ‘Er zijn vier hoofdpijlers (Sales, Marketing, Journalistiek en Digital) waar de merken dwars doorheen lopen. Die organisatie is neergezet om de centrale aansturing efficiënter te maken. Maar dan moet je vervolgens natuurlijk óók zorgen dat het in operationele zin gaat werken en dat de organisatie die nieuwe lijn bij de dagelijkse gang van zaken volgt. Daar ondersteunt Prodist bij…’”

Lees verder in de nieuwsbrief van TMG