“We weten het allemaal: ‘print’ wordt minder, ‘digitaal’ neemt het langzamerhand over. Maar papieren krant en magazines leveren nog altijd een substantiële bijdrage aan de omzet. Logisch dus dat TMG daarmee doorgaat. Maar dan natuurlijk het liefst wél zo efficiënt mogelijk, zodat de kosten beheersbaar blijven. Prodist, een nieuw automatiseringspakket, helpt daarbij. De afgelopen maanden werkten velen hard aan de inrichting ervan. Projectleider Jelle Vonck trok de kar.

Eerder speelde Jelle een rol bij de reorganisatie van de drukkerijen. Nu boog de logistiek specialist en verandermanager zich over standaardisering en automatisering van de gehele productieketen. ‘Sinds vorig jaar kent TMG een nieuwe organisatie’, legt hij uit. ‘Er zijn vier hoofdpijlers (Sales, Marketing, Journalistiek en Digital) waar de merken dwars doorheen lopen. Die organisatie is neergezet om de centrale aansturing efficiënter te maken. Maar dan moet je vervolgens natuurlijk óók zorgen dat het in operationele zin gaat werken en dat de organisatie die nieuwe lijn bij de dagelijkse gang van zaken volgt. Daar ondersteunt Prodist bij…’”

Lees verder in de nieuwsbrief van TMG

Geef een reactie